1 Kasım 2014 Cumartesi

HAYDAAA SİFİL NE DİYOR KURANDA GEÇERSE DELİL OLMAZ MIŞ

HAYDAA  SİFİL
İ
İ


Kader iki şekilde olur
birisi: bir şey için çizilmiş sınırdır, yani konulan ölçü, her şeyin hayır yada şer olarak bulunduğu şekil üzere olmasıdır, yani çünkü Allahu teala ölçü koyduğu için hayrıda şerride yaratan odur, hayrın ölçüsünüde Allah koyar, şerrin ölçüsünüde Allah koyar. dolayısıyla kader o ölçüdür
biz her şeyi bir kadere göre yarattık ayetini delil olarak almış imamı maturidi
birinci manası budur diyor, ölçü ve ayeti kerimeyide delil olarak getiriyor.
ikincisi her şeyin belli bir mekanda belli bir zamanda olması demektir, o da bir ölçü olmuş oluyor, ayeti gelecek zaten, ..........
.................
ömer nasuhi bilmen şöyle diyor
kaderin Allahu teala tarafından ezelden belirlenmiş bir ölçü olduğunu, zamanı geldiğinde meydana geleceğini söylüyor, ondan sonra şöyle diyor ki, hangi mümkün bir şeydir ki Allahu teala takdir ettiği halde vücuda gelmesin, ve hangi şeydir ki Hak teala dilemediği halde vücuda gelebilsin
bu inancın kuranı kerimden veya hadisi şeriflerden herhangi bir delili yok
yani önceden insanların fiillerinin cenabı Hak tarafından belirlenmiş olduğu, sonra o belirlenmiş olan fiillerin belirli zamanlarda meydana gelmiş olduğu şeklinde herhangi bir kitap veya sünnete dayalı delil yok.
işte dikkat ettiğiniz gibi imamı maturidinin de kendisinin böyle bir görüşü yok ama maturidi mezhebi bu şekilde algılanıyor.
tamam




İmamı maturidinin ehli sünnet vel cemaat itikadı çerçevesinde kitaplarda kaydedilmiş, kader meselesi hakkında kitaplarda kaydedilmiş ve bize kadar gelmiş hususlara uymayan yada abdülaziz beyin kader anlayışına uyan bir anlayışta olduğunu söylemek mümkün değil 1
esasen abdulaziz beyin tevilat ve ehlisünnet ile ilgili gözden kaçırdığı bir şey var, tevhilat ve ehli sünne imam maturidinin
bu tevilat ehli sünneden değil kitabı tevhidden 2
tamam genel olarak söylüyorum
imamı maturidinin ayetler hakkında ehlisünnet ulemanın tevillerini mümkün olduğunca toplayıp vermek üzere kaleme aldığı bir eserdir. eserin adından da bu belli zaten
dolayısıyla bu eserdeki her görüş imamı maturidinin değildir 3
hatta onuda bi konuşalım bu şeyle ilgili hz ibrahim ile ilgili bakara ayetini onu da konuşalım
onada sıra gelecek
imamı maturidinin tevhidde de tevilatta da kaner konusunda söyledikleri ehli sünnet ulemanın söylediklerinden
farklı değil farklı olması da mümkün değil 4
bi şey daha söyliyelim
ben onun için arapçasını koydum, kitabın kendisin koydum ki, kendi kafamdan konuşmadığım anlaşılmış olsun
şimdi kitabı tevhidden bir alıntı yapabilirsiniz, bende yaparım ama bu koskoca 500 sayfalık bir kitapta imamı maturidinin kader hakkındaki görüşü bir paragraftan ibarettire indirgenemez 5
isterseniz bu spekülasyonla vakit geçirmeyelim 6
zaten belli malum
bir şey daha var
ezel meselesi kuranı kerimde geçmez, ıstılahlaşmış şekliyle kader kavramı kuranı kerimde geçmez
eee
bütün bunlar söz konusu olan meselelerin kurana aykırı yada uygun olduğuna bir delil teşkil etmez,
yani bir mesele kuranda geçmiyor ise, gayri muteberdir, gayri meşrudur, gayri makbuldür gibi bir anlayış varsa bu doğru değil, 7 bu bütün ilimlerin temelini yıkar götürür, 8 o zaman size kuranı kerimin kuranı kerim olduğunu bana kuran dışı bir delille ispat et denildiğinde kalırsınız 9
kuranı kerimin kuranı kerim olduğuna Allah kelamı olduğuna kuran dışı bir delil getirmek zorundasınız, bu sizi akliyata götürecek mecburen 10
ee kuranı kerimin kendi içinden kuranı kerime bir delil getirilmez bu mantık hatası olur, bir şey kendisine delil olmaz
dolayısıyla biri çıksa deseki kuranın falan ayeti .... kuranı sokuldu, kurandan çıkartıldı, verecek cevabınız olmaz. 11
onun için akliyat ile nakliyatı birlikte götürmek lazım
evet kuran merkezli götürelim buna itirazım yok
ama kuran merkezli götürürken de bütün kurani tabirlere, ıstılahlara, kavramlara siz kendinizce uygun gelen, kendi uygun gördüğünüz anlamları yükleyemezsiniz
burada bir konsensüs oluşması lazım
o size göre bir kuran anlayışı olur o zaman
yani hiç bir delile gerek yok
abdulaziz bey kader diye bir şey yok, kader ölçüdür diyor, tek başına böyle bir iddiası var,
benim hiç bir nassi delilim olmazsa, aklım da bu işlere ermezse derim ki bu sana göre böyledir hocam
bu kadar bin yıl içerisinde, bu kadar insan gelmiş bir kader tarifi yapmış, onlar öyle diyor, sende böyle diyorsun, buda senin tarifindir saygı duyarım. derim.
bundan ileriye gidemeyiz yani.




Bayındır hoca sırf kendi kafamdan söylemiyorum, imam böyle diyor diyebilmek için
konuyu öz bir şekilde anlatmak varken
bir kaç defa dinlemeden ne demek istemediği anlaşılmayan bir konuşma yapıyor.
hiç de tamam değil

1. SAPTIRMA
Bayındır hocanın okuduğu paragraf imamı maturidinin görüşüne uymaz diyemediği için abdulaziz hocanın görüşüne uymaz diyor.
BAYINDIR HOCA KENDİ GÖRÜŞÜNÜ SÖYLEMEDİ Kİ, TEVHİD KİTABINDAN OKUDU, UYMUYORSA MATURİDİNİN GÖRÜŞÜ MATURİDİNİN GÖRÜŞÜNE UYMUYORDUR.

2. SAPTIRMA
Bayındır tevhidden okuyor
Sifil diyorki tevilattan okunanlar sadece imamı maturidinin kendi görüşü değildir
NE ALAKA?
SANA TEVİLATTAN BİR ŞEY Mİ OKUNDU?

2. SAPTIRMA
Bayındır hoca itiraz ediyor, ben tevilattan okumadım tevhidden okudum diyor
yok genel olarak söylüyorum diyor, itiraza rağmen alakasız bilgilendirmeye/saptırmaya devam ediyor.
ve dolayısıyla bu eserdeki her görüş imamı maturidinin değildir diyor ve hocanın zaten pek de anlaşılamayan açıklamalarını alakasız bir saptırmayla bir kalemde siliyor.
NE ALAKA
TEVHİD KİTABI BU GENEL İÇİNE GİRİYOR MU? TEVHİDDE Kİ GÖRÜŞLER KENDİ GÖRÜŞLERİ DEĞİLMİ ŞİMDİ?

3. SAPTIRMA
Ki öyle kabul edelim, imamın görüşü değildir diye kitaptan alınacak her alıntıyı şüpheli/anlamsız/gereksiz bilgi durumuna getiriyor ve çürük bilgi haline getiriyor,
İMAMIN GÖRÜŞÜ DEĞİLSEDE EHLİ SÜNNET ALİMLERİNİN GÖRÜŞÜ DEĞİL Mİ?

4. SAPTIRMA
saptırırken diyor ki dolayısıyla bu eserdeki her görüş imamı maturidinin değildir
imamı maturidinin tevhidde de tevilatta da kaner konusunda söyledikleri ehli sünnet ulemanın söylediklerinden
farklı değil farklı olması da mümkün değil
İKİ SATIR ARASINDAKİ ÇELİŞKİ AÇIK DEĞİL Mİ?
MADEM MATURİDİNİN GÖRÜŞÜ DEĞİL EHLİ SÜNNETİN GÖRÜŞÜDÜR DİYOR
O ZAMAN NEDEN MATURİDİNİN GÖRÜŞÜ EHLİ SÜNNETTEN FARKLI DEĞİLDİR DİYOR?
ADI ÜZERİNDE FARKLI FARKLI GÖRÜŞLER VAR, GÖRÜŞLERİ AYNI DEĞİL DEMEK DEĞİLMİ BU?

5. SAPTIRMA
şimdi kitabı tevhidden bir alıntı yapabilirsiniz, bende yaparım ama bu koskoca 500 sayfalık bir kitapta imamı maturidinin kader hakkındaki görüşü bir paragraftan ibarettire indirgenemez
EĞER BÖYLEYSE HİÇ KİMSE HİÇ BİR KİTAPTAN ALINTI VEREMEZ SPEKÜLASYON OLUR
HİÇ KİMSE BİR AYET SÖYLEYEMEZ KOSKOCA KURANIN TAMAMI DEĞİLDİR SPEKÜLASYON OLUR
HİÇ KİMSE BİR HADİS SÖYLEYEMEZ, KOSKOCA BİR HADİS KÜLLİYATININ TAMAMI DEĞİLDİR.
VS VS VS İŞTE SPEKÜLASYONUN DANİSKASI BUDUR.

6. SAPTIRMA
Tevhidden alınacak her alıntı imamın görüşüdür
ancak kitabın tamamını yansıtmaz diyor
ve isterseniz bu SPEKÜLASYONLA vakit geçirmeyelim diyor
SPEKÜLASYONUN DANİSKASINI YAPIYOR, FAKAT BUNU YAPARKENDE SPEKÜLASYONCU KENDİSİ DEĞİL DE BAYINDIR HOCA OLUYOR

7. SAPTIRMA
ezel meselesi kuranı kerimde geçmez, ıstılahlaşmış şekliyle kader kavramı kuranı kerimde geçmez
bütün bunlar söz konusu olan meselelerin kurana aykırı yada uygun olduğuna bir delil teşkil etmez,
yani bir mesele kuranda geçmiyor ise, gayri muteberdir, gayri meşrudur, gayri makbuldür gibi bir anlayış varsa bu doğru değil
EEE O ZAMAN MUTEBER OLAN NEDİR?
KURANDA GEÇMEYEN ŞEYİN DİN İLE ALAKASI NE?
İMAN İLE ALAKASI NE?
İMANIN ŞARTLARI ARASINDA SU İKİ HİDROJEN BİR OKSİJEN ATOMUNDAN OLUŞUR DİYE BİR ŞART DAHA SOKABİLİRMİYİZ? AKLI KULLANACAZ YA, AL SANA AKIL, İMANIN 7. ŞARTI KURANDA YOK AMA  GAYRİ MUTEBERDİR DİYEMEZSİN DİMİ?

8. SAPTIRMA
bu bütün ilimlerin temelini yıkar götürür,
YANİ BENİM DEDİKLERİM KABUL ETMEZSEN, İLMİN TEMELİNİ YIKAR GÖTÜRÜRSÜN

9. SAPTIRMA
 o zaman size kuranı kerimin kuranı kerim olduğunu bana kuran dışı bir delille ispat et denildiğinde kalırsınız
EN BÜYÜK UYANIKLIK BURADA
BİZ MÜSLÜMANIZ, BİZE KURAN DELİL
KURANI KURANDIŞI DELİLLERLE PARALİZE ETMEK İÇİN YAPILAN BİR GÖZBOYAMA
O ZAMAN SEN BANA CENNETİ CEHENNEMİ KURAN DIŞI BİR DELİLLE İSPAT ET DENİLDİĞİNDE SEN KALMAZMISIN?
MELEKLERİ BANA GÖSTER, KURAN DIŞI BİR DELİLLE İSPAT ET DENİLDİĞİNDE SEN KALMAZMISIN?
ONLAR GAYBE İNANIRLAR, AYETİNİ NE YAPACAKSIN O ZAMAN?
HADİ CANIM SENDE
BURADA ATEİSTE KADERİ KABUL ETTİRMİYOZ, MÜSLÜMANA ETTİRİYOZ, DELİLİDE KURANDAN OLACAK ELBET
HADİ O ZAMAN NAMAZIN FARZ OLDUĞUNU KURANDAN BAŞKA BİR DELİLLE İSPAT ET
HADİ O ZAMAN İMANIN ŞARTLARININ FARZ OLDUĞUNU KURANDAN BAŞKA BİR DELİLLE İSPAT ET
KALDIN DİMİ, E KALIRSIN TABİ

10. SAPTIRMA
kuranı kerimin kuranı kerim olduğuna Allah kelamı olduğuna kuran dışı bir delil getirmek zorundasınız, bu sizi akliyata götürecek mecburen
NE ALAKA MÜSLÜMANA KURAN YETER, BAŞKA DELİLE GEREK YOK
DELİMİYİZ BİZ KURANDAN BAŞKA DELİL ARAYALIM İNANMIŞSAK
BU AKILLAMI AKLİYATA GİDECEZ?
KURANDA BULAMADIK YA, ONUN İÇİN AKLİYATA GİDİYOZ

11. SAPTIRMA
dolayısıyla biri çıksa deseki kuranın falan ayeti .... kuranı sokuldu, kurandan çıkartıldı, verecek cevabınız olmaz.
YAAA İŞTE BÖYLE APIŞIR KALIRSIN DİYOR ABDULAZİZ HOCAYA
NE ALAKA KONU BU MU?
BÖYLE SAPTIRMA OLUR MU? YAKIŞIK ALIYOR MU?
HADİ DİYOM SOKULDU, ÇIKARILDI
VER CEVABINI NE CEVAP VERECEKSİN
YOK ŞÖYLE TOPLANDI, YOK BÖYLE TOPLANDI, İKİ HADİSLE İŞİNİ BİTİRİRİM SENİN
SANKİ KENDİNİN VERECEK CEVABI VAR



 SIKILDIM



İ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder