29 Ekim 2014 Çarşamba

Allah İnsanın Tercihini Bilmez !!! Abdülaziz Bayındır



Kendi kafalarına göre bir Allah tanımı ortaya koyuyorlar
Halbuki Allahu Teala diyorki “Allahın bir benzeri yoktur”
Allahın bir benzeri yokki, senin kafandaki Allah değil
Allahın kendini nasıl tanımladığıdır önemli olan
Senin kafandaki Allah bir robot yapımcısı, başka bir şey değil
Ama Allahın tanımladığı Allah, çok değerli bir insan yapıyor, kendi başına karar veren, kararı sürekli değişebilen

Ama netice Allahutealanın elinde Allahuteala yaratmadan olmuyor.
onun için o rumlar meselesi öyle, yani imtihan gereği olan kısımlardır bunlar

Onun dışındaki her şey, imtihan bittimi bitti
Onun dışındaki her şey cenabı hak tarafından bilinir
Çünkü o sana bırakılan şey değildir
Sana bırakılan şey Allah seni öylesine yaratmış ki, sen onu ortaya çıkarmadan Allahuteala onu bilmiyor,
Böyle yaratan Allah, Allahı sorgulayacak halimiz yok ya
Öyle şimdi imtihan ediyor?
Onun için, ondan dolayı bir çok ayet anlaşılamaz, çünkü bu sistemi biz kurmuşuz ya
Bakın mesela size bir örnek olarak vereyim
Ali İmran 86
“İnandıktan sonra kafir olmuş olan bir toplumu Allah nasıl yola getirirdi’
Resulün hak olduğuna şahit olmuşlar
Ve bütün açık belgeler onlara gelmiş
Allah bu zalimlere hidayet etmez

şimdi ne anlarsınız
Bunlar asla yola gelmezler değilmi, bitti, bunların işi bitmiş

Bunların cezaları şudur, Allahın laneti ve bütün insanların laneti bu kişilerin üzerinedir.
Hep o lanet içerisinde kalacaklardır.
Azap onlardan hafifletilmez, yüzlerinede bakılmaz

Buraya kadar ne anlarsınız
Bu adamların yola gelme ihtimali varmı? Söyleyin,  Yok

Allah o anlarını söylüyor, geleceği söylemiyor. Hiçbir zaman için
Bizde bu anlayış olmadığı için ayetleri de anlayamıyoruz
O anı söylüyor Allahuteala, niye?, devamında ne diyor?

Ama bütün bunlardan sonra tevbe edip durumunu düzelten başka

Kalbi insanların kendi bırakmış mı, yoksa insanı bir robot gibi programlamış mı


YORUMLARDAN
Gerizekalı, müşrik, kafir, aptal, gerzek, ve daha irileri, ve daha galizleri vs vs vs........den sonra

SALİH AKYÜZDEN GÜZEL BİR YORUM
Allah geleceği bilir mi diye bir soru olmaz.
Yaratılmayan henüz "(ekleme: ortada bilinecek bir ) şey" olmadığından olmayan birşeyi Allah bilir mi diye bir soru da olmaz.

Bir şeyin Allah tarafından bilinmesi için onun yaratılması, yahut Allah'ın ileri bir tarihte yaratılmasını irade etmesi lazım.
Eğer özgür seçimlerimizi Allah yarattı dersek o kaderciliğe girer ve özgür irade olmamış olur.
Fakat iradesiz varlığın sonsuz bilgisi Allah nezdindedir.
Çünkü o kainattaki tüm canlıya emri vermiş, ve varlıkta o doğrultuda yaratılmaya devam etmektedir.

İnsanı insan yapan işte bu hesaplanamaz özgür iradesidir.


Allah her "şey"i bilir.
Yaratılmamış olan gelecek henüz bilinmeye değer bir "şey" olmamıştır, dolayısıyla bunun bilinip bilinmemesi haşa Allah'ın eksikliği olamaz.



Ahmet Ç Görenden güzel yorumlar
Bir yaprağın bile yere düşmesini biliyorken, senin kararını mı bilmeyecek. En'am 59 da ne diyor Allah bak: Gaybın anahtarları Allah’ın yanındadır; onları O’ndan başkası bilmez. O, karada ve denizde ne varsa bilir; O’nun ilmi dışında bir yaprak bile düşmez. O yerin karanlıkları içindeki tek bir taneyi dahi bilir. Yaş ve kuru ne varsa hepsi apaçık bir kitaptadır.

Enam 59 da MA YESKUTU fiili arapçada nefyi hal dir,yani şimdiki zamanın olumsuzu.Şu anda düşen bir yaprak Allahın bilgisi dahilinde düşer, anlamına geliyor. (Düşen bir yaprak, ki mutlaka onu bilir,) (Hiçbir yaprak da düşmez ki onu bilmesin) Bunu gelecekte olanlarla bir ilgisi yok...


ve


Ta'ha Suresi-109.Ayet:يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلَا يُحِيطُونَ بِهِ عِلْمًا O, önlerindekini ve arkalarındakini (dünyadaki ve ahiretteki durumlarını) bilir. Onların bilgisi ise Rahmân'ı kuşatamaz.


1. ya'lemu : o bilir
2. mâ beyne eydî-him : onların elleri arasındakini
3. ve mâ halfe-hum : ve onların arkasındakileri
4. ve lâ yuhîtûne : ve ihata edemez
5. bihî : onu
6. ılmen : ilim olarak, ilimle
Görüldüğü gibi dünyadan ve ahiretten bahsedilmiyor. Arkalarındakini bilir KONUSUNDA ihtilaf yok, eydihim (elleri arasındaki) cümlesini niye gelecektekileri bilir diye anlıyorsun..apaçık elleri arasındaki deniliyor,şu andaki durumunu ifade eder..


ve

her ŞEY'i Bilen, diyorsun.
burada ŞEY nedir, önemli olan bu. anlatımı bile zor..
yokluğa şey denir mi? varlığa şey denir.
benim henüz yapmadığım bir fiil, aklımdan geçmeyen bir düşünce ŞEY değildir..
Fiili yaparsam, aklımdan geçirirsem, tasarlarsam , o zaman ŞEY olur..
Yüce Allah Var olanı Var, Yok olanı Yok BİLİR.
Var olanı Yok, Yok olanı Var BİLMEZ...
yok olanı var bilmek muhaldir.imkansızdır.


ve

Allah gaybı bilmez, diyen yok,
Bu ayet Ebu leheb öldükten sonra inmiştir.
Eğer senin dediğin doğruysa,
Allah teala Ebu Lehebi zorla cehenneme atmış olur, Ebu Leheb iman etmek istese bile edemezdi.
Sen o dönemde yaşasan, bu ayet inzal olsa, bunu işitsen, ne düşünürsün.
Allah beni cehennemlik kıldı, o zaman sonuna kadar kötülük yapayım demez misin?
Halbuki imanla mükelleftir.
Dolayısıyla sure Ebu Leheb öldükten sonradır..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder